Kā izveidot mājaslapas saturu, kas piesaista klientus un paaugstina pārdošanu

mājaslapas saturu

Vai zinājāt, ka vairāk nekā 70% interneta lietotāju pieņem lēmumus par labu pirkumam, balstoties uz mājaslapā pieejamo saturu? Turklāt pētījumi liecina, ka uzņēmumi, kuri regulāri atjaunina un optimizē savu mājaslapas saturu, var palielināt pārdošanas apjomus pat par 126%. Tas pierāda, cik svarīgi ir radīt tādu saturu, kas ne tikai informē un atbild uz visiem potenciālā klienta jautājumiem, bet arī iedrošina tos rīkoties.

Saturs mērķauditorijai nevis sev

Ir pieejami daudzi informācijas resursi par to, kā definēt, izpētīt un saprast savu mērķauditoriju. Izvēlieties savām iespējām piemērotāko. Ne vienmēr garu dokumentu un pētījumu izveide ir panākumu atslēga. Bieži tas strādā lieliski, jo apzinot mērķauditorijas intereses, vajadzības un izaicinājumus, Jūs varat iegūt jaunu, ļoti noderīgu informāciju.

Tradicionāli jautājumi ir šādi:

  • Kas ir jūsu ideālais klients?
  • Kādas ir viņu vajadzības un problēmas?
  • Kā jūsu produkti vai pakalpojumi var palīdzēt risināt šīs problēmas?

Izpētot mērķauditoriju, Jūs varēsiet radīt saturu, kas ir pielāgots viņu interesēm un vajadzībām, tādējādi palielinot iespēju, ka mājaslapas apmeklētāji kļūs par klientiem.

Vienkārša pieeja šim jautājumam ir uz mirkli iedomāties, ka Jūs esat klients, ka neko nezināt par sava uzņēmuma preci vai pakalpojumu. 

Ko Jūs darītu? Kā Jūs rīkotos? Kas Jūs pārliecinātu?

Izveidojiet spēcīgu virsrakstu un ievadu

Virsraksts ir pirmais, ko apmeklētājs ierauga. Tam jābūt pievilcīgam un jārosina interese turpināt lasīt. Lūk, daži efektīva virsraksta principi:

  • Izmantojiet skaidrus un konkrētus vārdus.
  • Izceļiet galveno ieguvumu lasītājam.
  • Radiet sajūtu par steidzamību vai ekskluzivitāti.

Arī ievadam jābūt īsam un informatīvam. Tas jāizmanto, lai uzreiz piesaistītu apmeklētāju uzmanību un skaidri pateiktu, ko viņi iegūs.

Lai Jūsu mājaslapu varētu labāk atrast Google, virsrakstā noteikti izmantojiet Jūsu uzņēmumam svarīgos atslēgas vārdus – vārdus, kas raksturo Jūsu preces vai pakalpojumus.

Daudzi uzņēmumu vēlas būt radoši virsrakstos un sniegt klientiem sajūtas… Tomēr, ņemot vērā, ka mūsdienās cilvēki vairs nevēlas pavadīt ilgu laiku, lai kaut ko saprastu un atrastu, ļoti radoši virsraksti varētu būt šķērslis. Tāpat, tie visbiežāk neiekļauj Google svarīgos atslēgvārdus, kas noteikti arī nav ideāls variants, ja vēlaties, lai Jūsu mājaslapu atrastu.

Izmantojiet klientu valodu

Lai saturs būtu efektīvs, tam ir jārunā klientu valodā. Izmantojiet vārdus un frāzes, ko Jūsu klienti lieto ikdienā. Tas palīdzēs veidot saikni un radīs uzticību.

Piemēram, ja Jūsu mērķauditorija ir mazo uzņēmumu īpašnieki, izmantojiet praktiskus un viegli saprotamus terminus, nevis sarežģītus tehniskus jēdzienus.

Pievienojiet skaidru aicinājumu uz darbību (CTA)

Katram mājaslapas atvērumam ir jāietver skaidrs aicinājums uz darbību (“Call to Action” jeb CTA), kas motivē apmeklētājus veikt konkrētu soli.

 Tas var būt:

  • Pievienoties jaunumu saņemšanai
  • Lejupielādēt bezmaksas resursu
  • Izveidot pasūtījumu
  • Rezervēt konsultāciju u.c.

Pārliecinieties, ka CTA ir redzams un viegli saprotams. Izmantojiet darbības vārdus un skaidri definējiet ieguvumus. Piemēram, “Pieraksties bezmaksas konsultācijai un uzlabo savus pārdošanas rezultātus!”

Strukturējiet saturu skaidri un loģiski

Lai saturs būtu viegli lasāms un uztverams, tam jābūt skaidri strukturētam. 

Lūk, daži padomi:

  • Izmantojiet virsrakstus un apakšvirsrakstus
  • Daliet tekstu mazākos paragrāfos
  • Izmantojiet sarakstus un tabulas
  • Iekļaujiet attēlus un grafikus, lai vizualizētu informāciju

Labāk strukturēts mājaslapas saturs palīdzēs apmeklētājiem ātri atrast nepieciešamo informāciju un veicinās pozitīvu lietotāja pieredzi.

Pievienojiet pierādījumus

Cilvēki bieži pieņem lēmumus, balstoties uz citu pieredzi. 

Pievienojiet savai mājaslapai pierādījumus:

  • Klientu atsauksmes
  • Veiksmes stāstus
  • Sertifikātus un apbalvojumus
  • Klientu skaitu vai citus statistikas datus
  • Klientu foto
  • Jūsu pakalpojumu foto pirms/pēc

Optimizējiet saturu SEO vajadzībām

Lai piesaistītu organisko trafiku no meklētājprogrammām, optimizējiet savu saturu:

  • Izvēlieties atslēgvārdus, kas atbilst Jūsu mērķauditorijas meklējumiem.
  • Iekļaujiet atslēgvārdus virsrakstos, meta aprakstos un tekstā.
  • Izmantojiet iekšējās un ārējās saites.

SEO optimizēts saturs palīdzēs Jūsu mājaslapai parādīties augstākās pozīcijās Google meklējumos, tādējādi palielinot potenciālo klientu plūsmu. Protams SEO recepte nav tik vienkārša, arī Jūsu konkurenti visdrīzāk dara ko līdzīgu. Ja SEO ir īpaši būtisks Jūsu uzņēmumam, noteikti iepazīstieties ar šo tēmu plašāk vai sadarbojieties ar speciālistu, kas Jums var palīdzēt.

Veidojiet unikālu un vērtīgu saturu

Mājaslapas saturs nedrīkst būt kopēts no citām vietnēm. Tas ir jāveido unikāls un vērtīgs Jūsu mērķauditorijai. Dalieties ar noderīgiem padomiem, piedāvājiet praktiskus risinājumus un sniedziet jaunu perspektīvu.

Jo vērtīgāks būs Jūsu saturs, jo lielāka iespēja, ka apmeklētāji paliks Jūsu mājaslapā ilgāk un veiks vēlamās darbības.

Atjauniniet saturu regulāri

Lai mājaslapa saglabātu savu aktualitāti un nezaudētu pozīcijas meklētājprogrammās, ir svarīgi regulāri atjaunināt saturu. Pārskatiet un uzlabojiet vecos rakstus, pievienojiet jaunu informāciju un pielāgojiet saturu jaunākajām tendencēm.

Efektīvs mājaslapas saturs ir ne tikai informatīvs, bet arī emocionāli uzrunājošs un pārliecinošs. Zinot savu mērķauditoriju, izmantojot klientu valodu un piedāvājot skaidrus aicinājumus uz darbību, jūs varat piesaistīt klientus un paaugstināt pārdošanu. Neaizmirstiet arī par SEO optimizāciju un regulāru satura atjaunināšanu, lai nodrošinātu ilgtermiņa rezultātus.