Kāpēc katrai mājaslapai nepieciešams sava koncepcija

mājaslapai nepieciešams sava koncepcija

Vienkāršākais mājaslapas koncepcijas nozīmes un būtības izskaidrojums ir salīdzinājums ar mājas celtniecību. Te ir skaidrs, ka neatnāk būvuzņēmums un nebliež augšā uzreiz sienas un interjera dizaineris uzreiz nesāk izvēlēties tapetes un lustras.

Kāpēc lai ar mājaslapas izveidi būtu citādi? Arī šeit nepieciešams pirms būvniecības izdomāt, cik istabu vajadzēs, kādiem mērķiem, kādam dzīves stilam, vai tās būs ērti lietojamas nama iedzīvotājiem un viesiem?

Nelielai ainiņas ilustrēšanai

  • Arhitekts = mājaslapas koncepcijas autors + dizaineris
  • Būvinženieris = projekta vadītājs
  • Būvuzņēmums = programmētāji
  • Interjera dizaineris = satura (tekstu) veidotājs + dizaineris

Analoģiski mājas celtniecībai notiek mājaslapas izveide

1. Mājaslapas koncepts

Šis ir brīdis, kad pasūtītājs pats sāk domāt par savas jaunās mājaslapas mērķiem. Šajā posmā koncepcijas autors izprot pasūtītāja vēlmes, mērķus, analizē mērķauditoriju, izzina preces vai pakalpojumus, apzina pasūtītāja nākotnes nodomus, lai radītu labāko konceptu – pamatu mājaslapas izveidei.

2. Tāmes

Vienmēr esmu brīnījusies, kā daudzi interneta lapu izstrādātāji var bez koncepcijas izveides piedāvāt mājaslapas izstrādes cenu. Tad jau sanāk, ka, ceļot māju, būvinženieris uzreiz var pateikt būvmateriālu un būvdarbu cenu.

Te varam iedomāties situāciju, ka es gribu uzcelt māju un pasaku: nu man vajag parastu, normālu ģimenes māju. Man uzreiz iedod cenu 30 000 eiro. Es saku: lai notiek, ceļam! Un tad celtniecības laikā es brīnos, kur ir manas 12 istabas un 14 vannas istabas, terases, balkoni, baseini un kamīni. Manā izpratnē tāda ir parasta ģimenes māja. Ko nu?

Ir skaidrs, ka bez koncepta jeb projekta precīzi cenu neviens nevar aprēķināt un tie, kas to ir izdarījuši, paši cieš zaudējumus, priecājas par to, cik klients ir pārmaksājis, vai algo zīlnieci. Ir vēl viens variants – viņi piedāvā standarta mājaslapas un pārliecina klientu, ka tas ir vislabākais.

No mājaslapas koncepcijas dizaineris skaidri redz, cik daudz unikālu skatu būs jāzīmē, kā aptuveni būs izkārtota informācija. Satura veidotājs zina, cik daudz tekstu būs jāraksta, bet programmētāji zina, cik daudz būs jāprogrammē, un visi var piedāvāt cenu.

Tāpat pēc mājaslapas koncepta izveides ir iespējams uztaisīt objektīvu cenu aptauju, jo visi piedāvā cenu vienam un tam pašam projektam. Te nav iespēju interpretēt, vai parasta māja ir ar 3 vai 12 istabām, 2 baseiniem un 14 vai 1 vannas istabu utt.

Un tikai pēc koncepta izveides ir iespējams objektīvi izvērtēt labāko mājaslapas izstrādes piedāvājumu.

Protams, ir jāņem vērā arī izstrādātāju komandas pieredze un zināšanas, jo viens var piedāvāt Ferrari, bet cits Kia. Un, protams, nezinot šīs nianses, abos gadījumos var sanākt vilšanās.

3. Mājaslapas izstrāde

Visbeidzot var sākties izstrāde, kad dizaineris, skatot mājaslapas konceptu, veido tās dizainu. Nav nekādu jautājumu, cik priekšrocību mēs rādām pirmajā lapā, kur ir kontaktinformācija, kāda – viss ir priekšā uzzīmēts.

Vēl ideālākā gadījumā dizainerim ir jau visi teksti un viņš strādā jau ar tiem, pieskaņojot dizainu to garumam un būtībai.

Ja māju būvētu bez pamatiem un plāna

Analoģiski izskatās mājaslapa, kas tapusi bez koncepcijas.

Ko ietver mājaslapas koncepcija

  • Precīzu mājaslapas struktūru – koku.
  • Katra sadaļa ir pamatota, tai ir jēga, mērķis un vērtīgs saturs.
  • Visu unikālo mājaslapas sadaļu karkasus.
  • Ir aprakstīti mājaslapas mērķi, lai dizaineris labāk varētu interpretēt saturu, zinātu, kuri virsraksti, teksti ir jāizceļ.
  • Norādes dizainerim par mājaslapas noskaņu un iespaidu, kas tai ir jāatstāj.
  • Informāciju programmētājiem, kas viņiem ir jāņem vērā, programmējot mājaslapu.

Labprāt palīdzēsim izveidot Jūsu mājaslapai pārdotspējīgu koncepciju! Sazinieties ar mums!