Ja to pagriež no uzņēmēja puses, šis ir tehnoloģiju laikmets, kad internetā var pārdot vai nopirkt jebko, atrast informāciju par jebko: var pat uzzināt kaimiņienes kaķa Villija mīļāko ēdienu, jo gan jau saimniece Anna tam ir uztaisījusi savu Facebook profilu. Laikam jau lieki teikt, ka visa šī informācija ir saturs un ka jebkura lēmuma virzību par labu vai sliktu internetā ietekmē tieši mājaslapas saturs.
Par mājaslapas saturu runājot un šauri uz to skatoties, tam ir nozīme tikai tik daudz, lai aizpildītu mājaslapas dažādās sadaļas un ieliktu kaut kādu informāciju iekšā. Nu gluži tā, kā daudzi uzņēmēji dara. Tad, kad mājaslapa gatava, viņi sakopē vai saskribelē kaut ko, lai tikai būtu. Citi nedaudz pacenšas un arī padomā, lai šī informācija atbilstu viņu potenciālā klienta vēlmēm. Citi veido saturu ar domu: nu vienreiz uztaisīs un tad jau pāris gadus varēs likties mierā. Ak, kas par muļķībām?! Bet citi, par laimi, ir izjutuši mājaslapas satura spēku un piedomā pie katra pateiktā vārda.
Mājaslapas saturs ir vienīgais komunikācijas veids ar potenciālo klientu mājaslapā
Mājaslapas saturam ir nozīme tāpēc, ka tas ir vienīgais veids, kā jūs varat uzrunāt savu potenciālo klientu, kad viņš sērfo internetā un kaut ko meklē. Viņš taču nav izlēmis, no kura uzņēmuma vēlas iegādāties konkrēto preci vai pakalpojumu, tāpat viņam bieži vien nav īsti skaidrs, vai tas vispār ir nepieciešams. Šis komunikācijas veids – jūsu mājaslapā rakstītais teksts, publicētie foto un video – ir vienīgais veids, kā viņu uzrunāt.
Mājaslapas saturs var palīdzēt klientu pārliecināt
Ja runājam plašāk un dziļāk. Ir forši, ja atbilstošs saturs mājaslapā ir, proti, ir sadaļas, un tās ir aizpildītas ar gramatiski pareizu un interesantu tekstu. Bet ar to nepietiek! Kāpēc? Tāpēc, ka šim saturam ir jābūt labākam un pārliecinošākam nekā konkurentu saturam. Īpaši, ja piedāvājat līdzīgu vai tādu pašu preci par līdzīgu vai tādu pašu cenu. Jūsu mājaslapas saturam ir jābūt tik pārliecinošam, lai potenciālais klients nemaz neiedomātos, ka jums ir konkurenti, un neapsvērtu iespēju preci vai pakalpojumu iegādāties citur.
Ahā! Tieši tādēļ saturam ir nozīme, ka tas var kļūt par jūsu sabiedroto vai ienaidnieku jaunu klientu piesaistē. Ja saturs nepārliecina, tas ir jūsu lielākais ienaidnieks, jo, ja vēl atceraties pirmo satura nozīmi, saturs ir vienīgais komunikācijas veids internetā.
Mājaslapas saturs rada priekšstatu par Jūsu uzņēmumu
Tas, kā jūs būsiet veidojuši aprakstus par precēm un pakalpojumiem, jūsu uzņēmumu, tā darbiniekiem, cik kvalitatīvas fotogrāfijas būsiet sarūpējuši, radīs priekšstatu par to, kāds ir jūsu uzņēmums. Saturs roku rokā ar dizainu, mājaslapas struktūru un lietošanas ērtumu nosaka to, ko nodomās par jūsu uzņēmumu potenciālais klients. Nepārprotami aizvēsturisks skats uz mājaslapu ne par ko labu neliecinās un traucēs jūsu uzņēmumam iegūt jaunus klientus.
Vai jums ir nepieciešama mājaslapa, kas traucē? Varbūt esat dzirdējuši šo frāzi: ja tevis nav internetā, tad tevis nav vispār. Turpinot šo ideju: ja tev ir novecojusi interneta mājaslapa ar neaktuālu saturu, par tevi nerodas labs priekšstats. Un kas ir uzņēmēju lielie ienaidnieki? Sliktie priekšstati un stereotipi, kurus mainīt ir daudz grūtāk un dārgāk nekā vienkārši investēt, lai radītu labu pirmo iespaidu.
Mājaslapas saturs var palīdzēt jūsu lapai nokļūt Google meklēšanas TOP rezultātos
Google meklēšanas TOP rezultāti un labs SEO ir tas, par ko sapņo ikviens sevi cienošs, mūsdienīgs uzņēmējs. Tad nu runājot par saturu un Google meklēšanas TOP rezultātiem, tajos ir daudz vieglāk nokļūt, ja ir interneta lietotājam noderīgs un SEO prasībām atbilstošs saturs – teksti, foto, video.
Vēlreiz jāatgādina, ka SEO sastāv no divām daļām:
- no laba tehniskā izpildījuma (mājaslapas programmētāja kompetence)
- laba satura (copywriter kompetence).
Ja viens no šiem nedarbojas, izredzes nokļūt Google meklēšanas TOP rezultātos krietni samazinās.
Labās pieredzes satura sajaukums
Mājaslapas satura nozīme, atšķirībā no sociālo mediju nozīmes, uzņēmējdarbībā nav pārvērtēta, es pat vēlētos teikt, ka tā ir par zemu novērtēta. Visi kā traki sociālo mediju buma aizsākumā steidzās reģistrēt savu uzņēmumu lapas un skribelēt pa 140 rakstzīmēm ik stundu. Steidzās publicēt tajos reklāmas, cerībā piesaistīt klientus, domādami, ka tas ir bezmaksas reklāmas medijs. Beigās tā arī rezultātus īpaši nesajuta.
- Pirmkārt, jau tāpēc, ka īsti bezmaksas reklāmas kanāls tas nav.
- Otrkārt, tāpēc, ka visi dzinās pēc lielāka sekotāju skaita, nevis atbilstošas mērķauditorijas, neskatoties uz to, ka ekskluzīvu automašīnu Facebook lapai sekoja kaimiņu kaķis Villijs, jo katru dienu viens sekotājs varēja laimēt flomāsteru komplektu, kas patika Annas māsasmeitai.
- Treškārt, tāpēc, ka, ja arī trāpījās kāds interneta lietotājs, kas iekļaujas uzņēmuma mērķauditorijas raksturojumā, bieži vien publicētās reklāmas veda uz mājaslapas sadaļu, kuras saturs nepārliecināja it nemaz.
Līdz ar to mārketinga speciālisti varēja skatīties un brīnīties par to, ka statistika rāda: bezmaksas reklāmas kanāls ir sniedzis 100 jaunus mājaslapas apmeklētājus, bet nevienu pirkumu vai padziļinātu interesi.