Kā saviem spēkiem izveidot mājaslapas tekstus

Kā saviem spēkiem izveidot mājaslapas tekstus

Mājaslapas saturs

Skaidrs, ka ne visiem pietiek līdzekļu, lai, uzsākot komercdarbību, mājaslapas tekstu izveidi varētu uzticēt speciālistiem. Skaidrs, ka ne visiem ir arī talants, iedvesma, vēlme un zināšanas par to, kā uzrakstīt tekstus sava uzņēmuma mājaslapai, lai tie patiešām palīdzētu sasniegt uzņēmuma mērķus.

Labā ziņa — „WIT Berry” ir sagatavojis īsu un kodolīgu rokasgrāmatu, kas Tev palīdzēs veidot pārdotspējīgus tekstus savai mājaslapai. Šajā rakstā nelieli izvilkumi no šīs rokasgrāmatas.

„Tu rakstīsi mājaslapas saturu nevis sev, bet potenciālajiem klientiem. It kā loģiski, tomēr praksē esmu sastapusies ar uzņēmējiem, kas to aizmirst, tiklīdz sāk veidot saturu.”

Tu par savu uzņēmumu zini ļoti daudz, Tu zini katru preces vai pakalpojuma niansi. Daudz kas Tev ir pašsaprotams. Bet atceries, ka potenciālais klients pilnīgi neko par Tevi nezina, pat ne to, ar ko Tu nodarbojies! Tāpēc pašu labāko vietu mājaslapā netērē daiļrunībai, aforismiem vai „Laipni lūgti…” tekstiem… Vienkārši pasaki, ar ko Tavs uzņēmums nodarbojas. Jā, tas attiecas uz visu saturu mājaslapā. Kad raksti tekstus, atceries — mājaslapas apmeklētājs par Tavu uzņēmumu, tā precēm vai pakalpojumiem, iespējams, neko nezina.

„Interneta lietotājus neinteresē̄ Tavas preces un pakalpojumi, bet gan veids, kā Tu vari viņiem palīdzēt atrisināt viņu problēmu jeb apmierināt viņu vajadzību.”

Līdz ar to lielāko uzsvaru tekstu izveidē liec uz to, kā šī prece vai pakalpojums vai Tavs uzņēmums kopumā var palīdzēt atrisināt potenciālā klienta problēmu. Piemēram, nu un, ka Tevis ražotajām krūzītēm ir koka osa? Kāds potenciālajam klientam no tā labums? Nu un, ka Tevis piedāvātajām brillēm ir UV filtrs? Kāds lietotājam no tā labums?

„Līdzsvars ir atbilde! Līdzsvars ir svarīgs atslēgvārds mājaslapas satura izveidē.”

Līdzsvars it visā! Teksta un attēlu attiecība. Satura noformējums. Mājaslapas tekstu apjoms. Pārdošanas saturs, SEO saturs, tēla veidošanas saturs, specifikācija u. c. Tam visam ir jābūt līdzsvarā. Līdzsvaru gan ir visai grūti panākt, tomēr tas ir viens no efektīvu mājaslapas tekstu noslēpumiem.

„SEO nav laimes un ienākumu atslēga.”

Protams, SEO ir svarīgs. Ļoti svarīgs. Tomēr, domājot tikai un vienīgi par SEO, Tu savā mājaslapā pazaudēsi dažādus elementus, kas to var padarīt pievilcīgu potenciālajiem klientiem. Protams, pārdošanas sadaļās ir iespējams izveidot plašus preču vai pakalpojumu aprakstus, kas atbilst SEO prasībām, bet tad saturam ir jābūt izcili noformētam, lai milzīgs teksta apjoms neaizbiedētu potenciālo klientu. Tomēr vajadzētu atcerēties, ka, domājot tikai un vienīgi par SEO, var sanākt pilnīgi pretējs efekts — pāroptimizēta mājaslapa, saturs, kas nav draudzīgs lietotājiem, līdz ar to milzīgs atlēcienu skaits, neveiksmīgi mārketinga un komunikācijas pasākumi.

„Aicini interneta lietotājus veikt konkrētas darbības un nepārprotami nodemonstrē, kur tieši ir nākamais solis: poga „Pirkt”, „Sazināties” u. c. Aicini viņus rīkoties tagad un tūlīt, pasakot priekšā, kas viņiem ir jādara.”

Lai ko Tu paustu savā mājaslapā, Tu to dari ar kaut kādu mērķi, vai ne? Pārdot, veidot uzņēmuma tēlu, iegūt potenciālo klientu interesi, reģistrāciju izmēģinājumam vai tml. Tad neaizmirsti, ka katrai sadaļai un katram atvērumam Tavā mājaslapā ir jābūt nākamajam solim. Kurp Tu virzīsi mājaslapas apmeklētāju? Ko Tu aicināsi viņu darīt? Pretējā gadījumā Tu vienkārši interesanti pavadi laiku, veidojot mājaslapas tekstus un uzturot sava uzņēmuma mājaslapu. Ja nu kāds… pats izdomā, kas ir jādara… Tāpat daudzus interneta lietotājus ļoti aizkaitina, ka viņi nespēj saprast, ko īsti darīt, ja viņus interesē piedāvājums. Zvanīt? Rakstīt? Kaut kur doties?

„Lūk, arī daži padomi par valodas lietojumu… Bieži sastopamas kļūdas.”

  • Vairāk kā 20 gadu pieredze = vairāk nekā 20 gadu pieredze.
  • Biežāk uzdotie jautājumi = bieži uzdotie jautājumi.
  • VISI LIELIE BURTI latviešu valodā parasti ir akronīms.
  • Ģenitīveni „papildu” parasti lieto apzīmētāja funkcijā, tātad ar lietvārdu (papildu izmaksas, papildu informācija, papildu reģistrācija). Savukārt apstākļa vārds „papildus” parasti tiek lietots kopā ar darbības vārdu (papildus iegādāties, papildus reģistrēt).
  • Iesakām mājaslapas tekstu izveidē nelietot deminutīvus, piemēram, naudiņa, cilvēciņš, klientiņš u. c. Varbūt Tu vēlies jauki un draudzīgi izteikties, bet tas var izraisīt pretēju efektu.
  • Tā kā brīdis ir ļoti īss laikposms, apstākļa vārda „šobrīd” vietā iesakām lietot plašākam tagadnes laikposmam piemēroto „pašlaik” vai „pašreiz”.
  • Sekojošs ir tāds, kas seko kādam, iet kādam pa pēdām. Ja Tavā uzņēmumā ir „sekojoši speciālisti”, tas nozīmē, ka viņi kādam seko. Labāk izmanto „šādi speciālisti” vai „speciālisti”, bet ne „sekojoši”.

Šie ir tikai daži piemēri.

Vai vēlies uzzināt vairāk par pārdotspējīgu mājaslapas tekstu izveidi?

Iegādājies mājaslapas tekstu izveides rokasgrāmatu!

Back to top