Šajā rakstā runa būs tikai par trim elementiem, kurus apgūstot un ieviešot savā mājaslapā, Jūs būtiski uzlabosiet tās pozīcijas „Google” meklēšanas rezultātos. Šie trīs elementi ir page title, meta description un Hx virsraksti. Protams, protams, lai Jūsu mājaslapas SEO raksti un teksti būtu efektīvi, ir jāņem vērā arī daudz kas cits. Par to citreiz.
Page title
Page title ir visraksts, kas tiks attēlots „Google” meklēšanas rezultātos. Tas nozīmē, ka tam ir jābūt:
- atbilstošam interneta lietotāju meklēšanas prasībām;
- piesaistošam, lai interneta lietotāji vēlētos uz tā noklikšķināt.
Lūk, eksperimentālos nolūkos ierakstīju „Google” meklētājā „porcelāna trauki”.
Kā redzat, neviens no piedāvātajiem meklēšanas rezultātiem nav ideāls. Katru var uzlabot.
Piebalgas porcelāna fabrika | Latvijā ražoti porcelāna trauki | Piebalgas porcelāna fabrika |
Porcelāns – Retro Bode | Plaša porcelāna trauku izvēle | Retro bode |
Ekskluzīva, porcelāna trauku …. – Rito.lv – Lai dzīve skan! | Ekskluzīva porcelāna trauku kolekcija | Rito.lv |
Porcelāna trauki – Grandus | Porcelāna trauki profesionāļiem | HoReCa | Grandus |
Daži ieteikumi, kā veidot page title
- Page title ideālais garums nepārsniedz 65 rakstzīmes. Protams, tas var būt arī 53 vai 67 rakstzīmes garš, tomēr centieties to izveidot garāku par 30 un īsāku par 70 rakstzīmēm.
- Iekļaujiet page title uzņēmuma nosaukumu.
- Iekļaujiet tajā svarīgos atslēgvārdus, ar kuriem Jūs optimizējat konkrēto SEO rakstu vai tekstu.
- Domājiet par page title kā par īsu, konkrētu reklāmas tekstu, ar kuru Jums ir jāpasaka, par ko ir stāstīts šajā sadaļā.
Piemērs
Kvalitatīvi, Latvijā ražoti porcelāna trauki | Porcelāns RX
- 59 rakstzīmes, ieskaitot atstarpes.
- Atslēgvārds „porcelāna trauki”.
- Uzņēmuma nosaukums „Porcelāns RX”.
- Piesaistošās īpašības ir „kvalitatīvi, Latvijā ražoti”. Katram uzņēmumam teksts var būt citāds, ar atšķirīgu struktūru u. c.
- Uzņēmuma nosaukumu bez problēmām var likt sākumā. Tas ir efektīvi lielākiem, pazīstamākiem zīmoliem. Tad šis teksts būtu šāds: „Porcelāns RX” — kvalitatīvi, Latvijā ražoti porcelāna trauki.
Meta description
Es vēlējos meta description nodemonstrēt ar citu piemēru, tomēr atslēgvārds „porcelāna trauki” ir visai pateicīga ilustrācija. Tātad, aplūkojot šos meta description, var secināt, ka neviens no tiem nav izveidots saskaņā ar SEO labo praksi, tie visi ir automātiski ģenerēti no mājaslapas satura teksta.
Daži ieteikumi, kā veidot meta description
- Meta description ideālais garums nepārsniedz 155 rakstzīmes. Protams, tas var būt arī 158 vai 146 rakstzīmes garš, tomēr centieties izvairīties no pārāk īsu vai pārāk garu tekstu izveides.
- Iekļaujiet šajā tekstā kādus būtiskus faktus, īpašības v. tml., piemēram, „vairāk nekā 200 dažādu porcelāna trauku modeļu” vai „porcelāna trauku dizainu ir veidojis mākslinieks…”, vai „šī ir vienīgā porcelāna trauku fabrika Latvijā…” utt. Ar šo tekstu Jums ir jāpiesaista un jāpārliecina interneta lietotāji noklikšķināt, lai nonāktu Jūsu mājaslapā.
- Iekļaujiet tajā svarīgos atslēgvārdus, ar kuriem Jūs optimizējat konkrēto SEO rakstu vai tekstu.
- Atkarībā no tā, vai šis ir sākumlapas, preču kategorijas vai atvērta pakalpojuma/preces meta description, tas būs nedaudz jāpielāgo.
- Sākumlapā ieteicams vispārīgi informēt par uzņēmumu un tā darbības jomu.
- Preču kategorijā ieteicams uzsvērt plašo sortimentu vai citas unikālās īpašības.
- Atvērtā preces vai pakalpojuma skatā ir jārunā konkrēti par šo preci vai pakalpojumu un, iespējams, jāaicina uzzināt vairāk v. tml.
1. piemērs
Vienīgā porcelāna trauku rūpnīca Latvijā. Trauku kolekciju dizainu veido mākslinieks Valdis Pētersons. „Porcelānam RX” ir vairāk nekā 50 gadu pieredze. Uzzināt vairāk…
- Tekstā ir 167 rakstzīmes.
- Ir izceltas unikālās īpašības un pieredze.
- Šāds SEO teksts ir piemērots sākumlapai, sadaļai „Par mums” v. tml.
2. piemērs
Porcelāna trauku kolekcija „Elizejas lauki” — 36 priekšmeti, elegants, dekoratīvs zīmējums. Ražota Vācijā. Augstākās kvalitātes porcelāns no Itālijas…
- Tekstā ir 150 rakstzīmes.
- Ir izceltas unikālās īpašības un tehniskā informācija.
- Šāds SEO teksts ir piemērots preces aprakstam.
Hx virsraksti
Hx virsrakstiem ir vairākas funkcijas. Pirmkārt, tie ir definēti, lai Jums būtu ērti, un palīdz Jums vienmēr mājaslapas saturu noformēt atbilstoši vienotiem standartiem. Tā kā šo virsrakstu stils ir iepriekš noteikts, tad, tos izmantojot, neradīsies situācija, kad katrs teksts katrā sadaļā būs citā izmērā, krāsā vai formā.
Otrkārt, Hx virsraksti palīdz arī „Google” orientēties Jūsu mājaslapas saturā, sniedzot informāciju par tematiem, kas varētu būt aplūkoti konkrētajā sadaļā. Jo, loģiski spriežot, Jūs nerakstīsiet virsrakstā „Porcelāna trauki”, lai tekstā stāstītu par putnu būru izgatavošanu. Izmantojiet šo pamata informāciju savā labā, lai glīti un vienoti noformētu saturu savā mājaslapā un piesaistītu tai vairāk apmeklētāju.
H1 — heading 1
Parasti katrā SEO rakstā vai tekstā ir tikai viens šāds virsraksts. Tas ir galvenais virsraksts. Tas uzreiz pasaka, par ko ir šī sadaļa vai raksts. Bloga vai jaunumu sadaļā tas ir raksta virsraksts. Noteikti iekļaujiet šajā virsrakstā svarīgos atslēgvārdus.
H2 — heading 2
Šis ir otrās pakāpes virsraksts. Tradicionāli šādu virsrakstu mājaslapā nav daudz — viens vai divi. Protams, ja ir iespēja, arī šajā virsrakstā varat iesaistīt kādu atslēgvārdu.
H3 — heading 3, 4, 5
Ja mājaslapā ir daudz apakšvirsrakstu, tad visdrīzāk ir izmantots kāds no šiem virsrakstu noformēšanas veidiem. Šajos tekstos dažkārt varat iekļaut atslēgvārdus, tomēr pavērojiet, lai Jūs nepārcenstos, lai pilnīgi visi virsraksti nebūtu vienādi un pilnīgi visos nebūtu iekļauti atslēgvārdi, jo no lietotāju viedokļa tas var izskatīties neprofesionāli un mulsinoši.
Piemērs
Meklējot veselīgas tējas, es nejauši atradu šādu mājaslapu, kurā visas idejas ir ļoti labas, bet nedaudz pietrūkst dažu nianšu.
- Ir izveidots individuāls page title.
- Meta description diemžēl nav izveidots individuāls, tas ir automātiski ģenerēts no teksta.
- „Veselīgas tējas” ir H1 virsraksts — lieliski!
- Ir izveidoti apakšvirsraksti „Baltā tēja” un „Zaļā tēja”, kas ir lieliski, tomēr tie ir noformēti, izmantojot treknrakstu, bet tie varēja būt noformēti, izmantojot, piemēram, H3 noformējuma stilu.
- Diemžēl kā H3 virsraksti ir izveidoti tādi virsraksti kā „Jaunākās ziņas” u. c., bet kā H5 virsraksti — pogas „Next post” un „Previous posts”, pat ne šo ierakstu nosaukumi.
Kā pārbaudīt mājaslapas kodu un šo informāciju
Jūs varat salīdzināt ikvienas mājaslapas SEO informāciju, izmantojot dažādas tam paredzētas analīzes lietotnes, piemēram, „Moz”. Turklāt viens no vienkāršākajiem veidiem, kā to izdarīt, ir:
- labais peles taustiņš;
- izvēlieties „View page source”;
- izmantojot funkciju „Find”, atrodiet title, description vai H1, H2 utt.
Tādā veidā Jūs varat pārbaudīt gan citu uzņēmumu, gan sava uzņēmuma mājaslapu.
Kur kopēt SEO saturu
Tas ir atkarīgs no tā, kādu satura pārvaldības sistēmu Jūs izmantojat. Visbiežāk uzņēmēji izmanto „WordPress”, „Mozello”, „Wix” un tamlīdzīgas sistēmas. Tajās pie katras sadaļas ir SEO saturam paredzētas ailes, kas ir atsevišķi jāaizpilda, pievienojot vai rediģējot saturu.
Speriet pirmos SEO optimizācijas soļus jau tagad!
Šie ir pirmie soļi, kurus Jūs jau šodien varat spert savas mājaslapas SEO pozīciju uzlabošanā. Tam nav nepieciešams tehniskais atbalsts. To visu Jūs varat izdarīt paša spēkiem!
Ja vēlaties veikt arī citus uzlabojumus, lūk, daži padomi
- Iegādājieties Tekstu izveides rokasgrāmatu, kas Jums palīdzēs uzlabot arī citu veidu saturu savā mājaslapā.
- Pēc uzlabojumu ieviešanas veiciet SEO auditu. Izvēlieties tehnisko bezmaksas tiešsaistes auditu vai pasūtiet auditu, vai piesakieties uz konsultāciju pie mums saistībā ar satura uzlabošanu.