WIT Berry odziņa – Evija Ridere

WIT Berry odziņa – Evija Ridere

Šīs nedēļas īpašā un košā odziņa visās savās izpausmēs ir Evija Ridere! Viņa ir zīmola „Limonāde” idejas autore un veidotāja. Pašlaik vēl šī zīmola prece — mirkļu tvērēju grāmata kaste — ir izstrādes stadijā. Esam pa atslēgas caurumu ieskatījušās Evijas domu lidojumā un ar nepacietību gaidām gatavo grāmatu kasti.

“Evijas odziņa noteikti ir tā, ka viņa rūpīgi pieiet visam un vēlas visu izdarīt kārtīgi, skaisti un paliekoši. Un vēl noteikti tas, ka Evija īsteno savu sapni par personisko zīmolu. Jā, tas pašreiz notiek lēnām, ar maziem solīšiem, bet ticam, ka tas ir tikai pamats kam lielākam.”

 

Par Evijas zīmola „Limonāde” tapšanu un domu lidojumu lasiet šajā rakstā!

 

1. Pastāsti par sevi — īss „elevator pitch”

Vairāk nekā trīs gadus esmu mamma Edvardam, es to pieminu pirmo, jo nav nekā svarīgāka un atbildīgāka kā atļauties bērnu. Viņš man ir daudz iemācījis, mainījis mani, manu dzīves uztveri, lietu kārtību un skatījumu uz pasauli. Es ticu, ka bērns ienāk dzīvē, lai parādītu, ka ir jāaug, jāattīstās, jāmācās.

Esmu zīmola „Limonāde” radītāja un idejas autore.

Man patīk visu izprast pēc būtības. Patīk atšķirties, darīt citādi, nekā vairums dara, „domāt ārpus kastes”. Es ticu apgalvojumam, ka Tu audz un mācies visu dzīvi.

Sports (skriet, iet garos pārgājienos, TRX, joga, salsa, bačata, antigravitātes joga, SUP, skrituļot un vēl, un vēl) ir neatņemama manas dzīves sastāvdaļa. Sports ir viens no veidiem, kā es iedvesmojos, atjaunojos un rodu spēku īstenot.

 

2. Pastāsti par uzņēmumu un nozari, kurā darbojies

„Limonāde” ir dizaina zīmols, kura pirmais produkts būs mirkļu tvērēju grāmata kaste. Manuprāt, bērnam augot, ir mirkļi, notikumi, fotogrāfijas, vārdi, atziņas, skaņas, garšas, kas ir jāiemūžina un droši jānoglabā, lai neizgaist un pēc tam, jau pieaugušam, dāvātu šīs atmiņas atpakaļ.

 

 

3. Kā Tu nokļuvi šajā uzņēmumā/biznesā/amatā/projektā?

Es ilgu laiku smadzeņoju un prātoju, meklēju sevi, meklēju, ko vēlos dzīvē darīt, turēju acis un prātu vaļā, līdz pirms nepilna gada kādā saulainā augusta dienā mēs ar dēliņu staigājāmies un, kad bijām aizgājuši līdz Jelgavas Pasta salas bērnu laukumiņam, dēliņš sašutis saka: „Zālītē ir akmeņi. Tā nedrīkst būt. Tūlīt visu sakārtošu.” Tajā mirklī, bum, es sapratu, ka vēlos to kaut kur iemūžināt un drošā vietā noglabāt.

Tā radās ideja par „Limonādi”.

Kāpēc „Limonāde”? Jo tās ir asociācijas ar bērnību. Dažādiem pasākumiem. Prieku, kad esi pie tās ticis un vari to sagaršot, asarām, kad kāds to pa kluso izdzer Tavā vietā. Burbuļi savukārt raisa asociācijas ar mirkli. Mirklis ir gaistošs gluži kā burbulis.

 

4. Kas bija visgrūtāk vai visvieglāk, uzsākot savu biznesu / iesaistoties šajā projektā?

Tā kā „Limonāde” vēl ir izstrādes procesā, varu komentēt tikai to, kas noticis līdz šim. Pagaidām man visgrūtākais bija noticēt sev, šie šaubu brīži nāk neaicināti un tieši tad, kad vismazāk tos gaidi. Man vajadzēja aptuveni divus mēnešus, lai tiktu galā ar savām bailēm, šaubām, neticību.

2,9 gadus dienu dienā esot mājās ar bērnu, ikdienā runājot un brīžiem pat domājot bēbīšu valodā, ir grūti apstāties spoguļa priekšā ar teletūbija frizūru, mājas drēbēm, pēc negulētas nakts, ar ziliem lokiem un noticēt, ka Tu tagad būsi uzņēmēja.

Šajos šaubu brīžos man ļoti palīdzēja mīļotais cilvēks, kas šo gadu laikā nebija aizmirsis, cik uzņēmīga un spējīga es patiesībā esmu. Protams, bija gan skarbāki vārdi, asaru brīži, gan nesarunāšanās periodi, visam pāri iedrošinājumi, mīļums un cieši apskāvieni, tas viss bija vajadzīgs.

Liels atbalsts bija arī māsa, draudzenes, kas teica: „Ej, dari!”, kad vajadzēja, mierināja, smīdināja, veda garās pastaigās. Tad es biju gatava satikt „Limonādes” grafiskās identitātes radītāju, lielisko un idejām bagāto Sabīni Baumani, kas kā trekns punkts uz i tam visam noticēja un teica: „Ticu. Patīk. Darām!”

 

 

5. Kāpēc uzskati, ka preces vai pakalpojumi, ko piedāvā Tavs uzņēmums, ir nepieciešami pasaulei? Ar ko tie ir īpaši?

Ar „Limonādi” mēs vēlamies pastāstīt, cik svarīgi un vērtīgi ir iemūžināt šos tik ļoti gaistošos mirkļus, notikumus. Cik liela tam visam ir nozīme, bērnam pieaugot un dodoties plašajā pasaulē, vēlāk veidojot savu ģimeni. Tā nav tikai atmiņu krātuvīte, tās ir sajūtas, ko vēlamies palīdzēt nodot. Rūpes, klātesamību, beznosacījumu mīlestību, sajūtu, ka bērna visi mazie un lielie solīši, notikumi ir bijuši un būs vērtīgi, utt.

Tā būs īpaša ar formātu, jo tā būs grāmata kaste, kur varēs ne tikai rakstīt, pildīt, zīmēt, bet arī noglabāt dažādas nelielas, bet īpašas lietiņas, zīmējumus, matu šķipsniņu, knupīti, dzintara krellītes un/vai citas lietiņas. Grāmatiņa būs sastādīta tā, lai ir vadlīnijas, bet var arī izpausties pēc sirds patikas. Tvert un pierakstīt! Paslēpt mīļvēstulīti vai līmēt attēlus. „Limonāde” ir tā, kas saglabās siltas atmiņas. Mums patīk neierobežot, ļaut vaļu izdomai un mirkļa sajūtai, lai katra grāmata būtu īpaša un neatkārtojama.

Vēl īpašs būs tas, ka tā nebūs kārtējā grāmatiņa līdz bērna gada vecumam, tā ietvers mammas un tēta satikšanās stāstu, gaidības, bērniņš ir klāt, bezbēdīgās bērnības un daudzas citas svarīgas lietas un notikumus līdz bērna skolas vecumam.

 

6. Ar kādām atziņām esi sastapusies savā biznesa sfērā?

Ne visi cilvēki ir Tavi klienti. Nodefinē savu klientu un fokusējies uz to.

 

 

7. Kas Tevi visvairāk iedvesmo?

Edvards. Mazi bērni, viņu atvērtās sirdis, emociju īstums, dziļums un intensitāte, starojošās acis un degsme izzināt visu jauno, dzīvesprieks, mīlestības dziļums, ticība sev. Ir ko mācīties.

Ja manam trīsgadniekam kāds pateiks, ka viņš ir maziņš, viņš atbildēs: „Es uzkāpšu uz lielā spilvena un būšu izaudzis liels.” Viņš man māca, ka visam ir risinājums, vajag tikai spēt saskatīt.

 

8. Kas Tevi spēj visātrāk nokaitināt?

Pēc dabas esmu ļoti nepacietīga, jebkura nepieciešamība paciesties vai pagaidīt mani ātri var nokaitināt. Es mācos un strādāju ar sevi, bet frāzes „visam savs laiks”, „nāks laiks, nāks padoms”, „dzīvosim, redzēsim” u. tml. man labāk neteikt.

 

 

9. Ko Tu ieteiktu tiem, kas vēlas uzsākt darboties biznesā / līdzīgā projektā?

Nenobīties, iet un darīt. Noticēt sev, ja bail „iet” vienam, atrast kādu, ar ko kopā to darīt. Es vēl nezinu, kur mani šis „Limonādes” ceļojums aizvedīs, katrā ziņā es zinu, ka no tā es atgriezīšos par vienu lielisku pieredzi bagātāka un ar apziņu, ka mēģināju un darīju, nevis sapņoju par to, kā būtu, ja būtu.

 

10. Kā Tu vērtē uzņēmējdarbības iespējas Latvijā?

Ir biznesa inkubatori, dažādas valsts un pašvaldību atbalsta programmas. Iespējas ir. Svarīgi ir spēt tās pareizi izmantot. Vienmēr būs iemesli, lai nedarītu: birokrātija, lieli nodokļi, zema pirktspēja utt., bet, manuprāt, svarīgākais ir fokusēties un savu enerģiju tērēt uz to, kāpēc to darīt un kā labāk izdarīt.

 

11. Trīs lietas, ko noteikti vēlētos īstenot/izdarīt

  • Uzbūvēt spēcīgu un vērtīgu zīmolu.
  • Noiet Santjago ceļu.
  • Iemācīties franču valodu.

 

 

12. Kuras ir Tavas mīļākās ogas?

Zemenes. Noteikti zemenes.

 

Lasiet un iedvesmojieties arī no citām saldajām, košajām un īpašajām WIT Berry odziņām!

 

Back to top