8 ieteikumi, kā izveidot efektīvus SEO rakstus un tekstus

8 ieteikumi, kā izveidot efektīvus SEO rakstus un tekstus

SEO raksti un teksti

Joprojām ir aktuāls SEO rakstu un tekstu jautājums. Kā tos veidot? Ko ņemt vērā? Lūk, mēs esam sagatavojušas īsu apkopojumu par dažām SEO satura niansēm uzņēmējiem, kas nolēmuši pievērsties „Google” meklēšanas rezultātu augstāko pozīciju iekarošanai pašu spēkiem.

1. Koncentrējiet uzmanību!

Optimizējiet vienu sadaļu vai SEO rakstu ar vienu noteiktu atslēgvārdu. Jo vairāk atslēgvārdu Jūs mēģināsiet iesaistīt, jo grūtāk Jums būs izveidot saturu, jo sarežģītāks būs process un neveiksmīgāks rezultāts. Tādēļ koncentrējiet uzmanību! Ar šādu stratēģiju Jūs sasniegsiet daudz labākus rezultātus.

2. Sāciet ar precīzām frāzēm jeb garās astes atslēgvārdiem

Principā šis padoms papildina iepriekšējo. Koncentrējot uzmanību uz vienu konkrētu atslēgvārdu, izmantojiet kaut ko precīzu, nevis vispārīgu. Piemēram, ja tirgojat gultas veļu, sāciet optimizēt mājaslapu, izvēloties precīzus atslēgvārdus, piemēram, „satīna gultas veļa” vai „kokvilnas gultas veļa bērniem” u. c. Izmantojot šo stratēģiju, Jūsu SEO raksti un teksti būs daudz precīzāk veidoti un palīdzēs Jums ātrāk sasniegt vēlamo rezultātu. Ja lielākā daļa Jūsu konkurentu cīnās par pozīcijām ar atslēgvārdu „gultas veļa”, konkurence ir augsta un rezultātu sasniegt ir daudz grūtāk, taču ar precīzākiem atslēgvārdiem mājaslapas optimizē mazāk uzņēmumu, jo gluži vienkārši ne visi piedāvā satīna gultas veļu vai kokvilnas gultas veļu bērniem. Līdz ar to Jūs varat daudz vienkāršāk gūt augstas pozīcijas īsākā laikā. Turklāt Jūsu mājaslapā nonāks daudz precīzāka auditorija, kas samazinās atlēcienu līmeni (bounce rate) un palielinās iespēju, ka interneta lietotāji iegādāsies Jūsu piedāvātās preces.

3. Publicējiet video

Nevienam nav noslēpums, ka videosaturs gūst arvien lielāku popularitāti un daudzi interneta lietotāji daudz labprātāk skatās video, nevis lasa. Tādēļ, lai Jūsu SEO raksti un citi teksti (preču vai pakalpojumu sadaļas u. c.) sasniegtu iespējami lielāku auditoriju, papildiniet tos ar video, kurā Jūs varat publicēt saturu, kas papildina vai vienkārši atkārto rakstīto, bet videostāsta formā. Protams, arī pie video ievietošanas Jums ir jāpiedomā, lai to apraksti būtu optimizēti, Jūs izvēlētos atbilstošākos atslēgvārdus u. c.

4. Vietējais SEO — īpaši aktuāls pandēmijas laikā

Pandēmijas laikā, kad gandrīz visā Eiropā pastāv dažādi pārvietošanās, pulcēšanās un tirdzniecības ierobežojumi, ir būtisks vietējais SEO. Šis aspekts ir īpaši svarīgs uzņēmumiem, kas piedāvā preces vai pakalpojumus, kam ir svarīga atrašanās vieta — iespēja pasūtīt maltīti uz mājām vai tamlīdzīgi. Ja arī Jūsu uzņēmumam ir svarīga vietējā mērķauditorija, noteikti apdomājiet, kā Jūsu uzņēmuma mājaslapa ir optimizēta attiecībā uz atrašanās vietu.

  • Vai ir pieslēgts „Google Business”
  • Vai par Jūsu uzņēmumu ir atsauksmes „Google”
  • Vai Jūsu mājaslapā ir „Google” karte
  • Vai Jūsu mājaslapā ir saturs, kas ir optimizēts uz konkrētu apvidu, lai interneta lietotāji varētu Jūs vieglāk atrast u. c.

5. Favikona

Pavērojiet savas mājaslapas statistiku. Pirms vairākiem gadiem apmeklētāju skaits, kas izmanto datoru, pārsniedza mobilo ierīču lietotāju skaitu, bet 2021. gadā situācija ir būtiski mainījusies. Protams, ļoti specifiskās B2B (business to business) nozarēs, kur potenciālie klienti vai sadarbības partneri pārsvarā strādā ar datoru un informāciju par Jūsu uzņēmuma precēm vai pakalpojumiem pētīs tikai darba laikā un darba vajadzībām, šī situācija var būt atšķirīga. Bet lielākajai daļai uzņēmumu mājaslapas apmeklētāju skaits no mobilajām ierīcēm būtiski pārsniegs apmeklētāju skaitu no datoriem. Protams, saturam ir jābūt optimizētam un mājaslapai reaģējošai, tomēr ir vēl viena nianse, par kuru tik bieži nemaz nerunā. Tā ir favikona! Lai arī tās funkcijas ir šķietami niecīgas, tomēr Jūs ar izbrīnu atklāsiet, ka tās nozīme mobilajās ierīcēs ir novērtēta par zemu. Tā tiek demonstrēta „Google” meklēšanas rezultātu sarakstā. Tāpat tā tiek atspoguļota pie bieži lietotajām vietnēm. „Google” piešķir vērtējumu arī favikonas esībai vai neesībai. Lai arī tai nav noteicošā loma meklēšanas rezultātu atspoguļošanā, tomēr mājaslapas ar favikonām saņems nedaudz augstāku kopējo vērtējumu.

6. Saites

Veidojiet saites, atjaunojiet tās, pievienojiet — vārdu sakot, neatstājiet saites novārtā! Ir svarīgi, lai Jūsu mājaslapā dažādi SEO raksti, kuros ir informācija par kādu konkrētu preci vai pakalpojumu, aizved uz šīs preces vai pakalpojuma atvērumu. Tāpat ir būtiski, lai no sadaļām, kurās ir vispārīgs informācijas apkopojums, ir iespēja nokļūt uz sadaļām ar detalizētu aprakstu. Piemēram, informācija par visiem piedāvātajiem zīmoliem ar iespēju nokļūt katram zīmolam veltītā sadaļā. Atcerieties, ka saitēm nevajadzētu vest prom no pārdošanas sadaļām. Visām saitēm Jūsu mājaslapā vajadzētu vest uz pārdošanas sadaļām — preču vai pakalpojumu skatiem. Atcerieties, ka saites, kas ved uz citām sadaļām Jūsu uzņēmuma mājaslapā, drīkst atvērties tajā pašā logā, tomēr saitēm, kas ved uz citām mājaslapām, vajadzētu atvērties jaunā logā, lai interneta lietotāji nezaudētu saikni ar Jūsu uzņēmuma mājaslapu, ja nu lapa, kurā viņi ir nonākuši, nesniedz meklēto informāciju.

7. SEO saturs un Hx virsraksti

Stāsts par page title un meta description, kā arī par Hx virsrakstiem ir sens, bet joprojām aktuāls. Veicot mājaslapu satura auditus, redzu, ka joprojām ir ļoti daudz uzņēmumu, kas nepievieno unikālu SEO saturu katrai sadaļai un nenoformē virsrakstus, izmantojot Hx noformējumu. Tā vietā tiek izmantots lielāks burtu izmērs vai treknraksts (bold). Ir lietas, kam ir nepieciešamas zināšanas vai tehniskās prasmes, bet, lai sakārtotu šo, ir nepieciešams tikai gribasspēks un loģika. Tātad!

  1. Katrai sadaļai izveidojiet unikālu SEO saturu: page title un meta description. Ievērojiet ieteicamo rakstzīmju skaitu un citas nianses. (Par to lasiet īpaši SEO saturam un Hx virsrakstiem veltītā rakstā „Kā izveidot efektīvu SEO saturu savai mājaslapai”.)
  2. Noformējiet virsrakstus, izmantojot Hx formatējumu H1, H2, H3 utt. Atcerieties, ka katrā sadaļā ir tikai viens H1 virsraksts!
  3. Hx virsrakstos iesaistiet atslēgvārdus, ar kuriem Jūs optimizējat konkrēto sadaļu! Īpaši svarīgi ir tos iesaistīt H1 virsrakstā. Protams, Jūs tos neliksiet katrā virsrakstā, jo citādi būs acīmredzams, ka kaut kas nav kārtībā un Jūsu SEO teksti ir dīvaini, tomēr vēl vismaz vienā apakšvirsrakstā, piemēram, H3, ir vērts vēl vienu reizi atslēgvārdus iesaistīt.

8. Mājaslapas bezmaksas SEO audits

Ir ļoti daudz rīku, kas piedāvā veikt bezmaksas SEO auditu. Izmantojiet tos! Veiciet mājaslapas bezmaksas auditu, un Jūs iegūsiet informāciju par to, uz ko koncentrēt uzmanību. Iespējams, ar saturu — SEO rakstiem un tekstiem — viss ir kārtībā, bet problēma ir dažādas tehniskās prasības, kuru izpilde Jums ir jāuztic programmētājam.

Lūk, daži rīki, ar kuru palīdzību Jūs varat saņemt bezmaksas SEO tehnisko auditu.

Noslēgumā

Sāciet pamazām! Sāciet ar vienas sadaļas sakārtošanu. Jūs noteikti pamanīsiet rezultātu jau pēc dažām nedēļām. Domājiet par to, lai būtu ērti Jūsu potenciālajiem klientiem, nevis tikai „Google” robotiem un mākslīgajam intelektam.

  • Ja nolemjat, ka Jums ir nepieciešama palīdzība SEO rakstu vai tekstu noformēšanā vai izveidē, droši sazinieties ar mums. Uzziniet vairāk par SEO rakstu izveides pakalpojumu.
  • Ja vēlaties iegūt papildu zināšanas par satura, tostarp SEO tekstu, izveidi, iegādājieties Tekstu izveides rokasgrāmatu, kurā īsi un kodolīgi ir apkopotas būtiskākās nianses.
  • Ja vēlaties pieteikties uz konsultāciju, kurā mēs kopā ar Jums tiešsaistē pārrunāsim dažādas nianses, ko un kā Jūs varat uzlabot savā mājaslapā, rakstiet uz e-pastu guna@witberry.lv.
Back to top